tisdag 22 december 2009

Massage


Min bästa massör finns på Don ya´s i ena änden av Easy bar vid havet. Det är en kraftfull och tung thailändska som är något av en naturbegåvning på thaimassage där hon klättrar omkring på min rygg. Hårt pressar hon med armbågen mot ryggens revben och skuldror och i magen virvlar en enorm lyckokänsla. Luften fylls av doften från den uppfriskande tigerbalsam hon använder. Efter massagen bjuds på grönt te och jag sitter kvar en stund och blickar ut över vattnet och vågorna. Känslan varar hela dagen.

2 kommentarer:

  1. Tusen tack för det fina julkortet! Ja, nu närmar sig Livet på Koh Lanta sitt slut och det är dags för er hemresa till det snöiga nord. Vi sänder våra varmaste julhälsningar här från kylan och snön i Sörnäs. Hoppas att resan hem går bra och så hörs vi när ni kommit hem till Örebro.
    Kramar från
    Lennart och Rose-Marie

    SvaraRadera
  2. Thailändska tigerbalsam är riktigt bra!
    Hade det förut när jag tränade thaiboxning på en lite seriösare nivå än vad jag gör nu.

    Tack för julkortet förresten! =)

    SvaraRadera